مروری جامع بر ویروس شناسی پزشکی

ناموجود

  با سپاس از درگاه خداوند متعال که فرصتی دوباره به ما داد تا با نگارش کتابی دیگر نقشی در پیشرفت تحصیلی دانشجویان عزیز داشته باشیم. کتاب حاضر با عنوان
"مروری جامع بر ویروس­شناسی پزشکی" که مشتمل بر 19 فصل می­باشد، اطلاعات نسبتاً جامعی در زمینه علم ویروس­شناسی با تأکید بر طبقه­بندی ویروس­ها، چرخه تکثیر، بیماری­زایی، تشخیص و درمان ویروس­ها برای دانشجویان و محققین عزیز در این زمینه قرار می­دهد.

ویروس‌ها را از لحاظ ساختار آن­ها، طبقه‌بندی و تکامل، نحوه عفونی کردن و چگونگی تخریب سلول میزبان، چگونگی تعامل با ارگانیسم میزبان و سیستم ایمنی آن، بیماری­ها، تکنیک‌های جداسازی و کشت آن­ها و استفاده آن­ها در مطالعات تحقیقاتی و درمان، مورد مطالعه قرار می‌دهند. ویروس­ها از آن جهت که عامل حدود 20 درصد از موارد سرطان­ها می­باشند و همچنین داروهای مؤثری برای مهار تکثیر آن­ها وجود ندارد بنابراین به طور چشمگیری قابل توجه محققین قرار گرفته است. در آخر از زحمات استاد عزیز جناب آقای دکتر سیّد محمّد جزایری جهت ارائه نکات ارزشمند برای نگارش کتاب تشکر می­کنیم.

با توجه به اینکه کتاب حاضر اولین چاپ می­باشد، بنابراین مؤلفین اقرار می­کنند که کتاب عاری از اشتباه نمی­باشد و از دانشجویان و محققین گرامی خواهشمندیم ما را با نظرات ارزشمند خود برای بهبود مطالب کتاب یاری نمایند.

 

 

 

 

مولفین: وحدت پورطهماسبی بیله­ سوار، منصور پورابراهیم

سال و نوبت چاپ : اول/ 1395

در حال حاضر در انبار موجود نمی باشد .