نگاهی به آیات حجاب از دیدگاه روانشناسی زن و مرد

قیمت : 150000 ریال

حجاب یکی از دستورات مهم قرآن است و تمام مسلمانان در آن اتفاق نظر دارند. اهمیت آن هم چیزی نیست که نیاز به توضیح داشته باشد. با این وصف، سؤال این است که چرا بعضی حجاب را بخوبی رعایت نمی‌کنند و راه حل آن چیست؟ این سؤالی است که کتاب حاضر می‌خواهد به آن پاسخ دهد.

در پاسخ این سؤال باید گفت که بی‌حجابی یا بدحجابی در جوامع اسلامی، عوامل مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و حتی نظامی دارد. اما به نظر ما مهمترین علت آن عدم شناخت صحیح نظر اسلام و قرآن در بارة حجاب است. به علاوه برخی آداب و رسوم غلط و افکار خرافی به نام حجاب رائج شده که آن را بد جلوه می‌دهد. واضح است که تا این تصورات غلط اصلاح نگردد، و نظر صحیحی از آن بدست نیاید، نمی‌توان به خوبی از آن دفاع کرد.

پس عدم شناخت صحیح نظر قرآن در بارة حجاب، عامل اصلی دوری از آن است. اگر بدحجابی دیده می‌شود، اگر برنامه‌های ترویج حجاب و مبارزه با بدحجابی نتیجة مطلوب نمی‌دهد، و مخصوصاً فیلمهای ساخته شده در این باره اکثراً به نتیجه نمی‌رسد و یا حتی نتیجة معکوس دارد، و اگر در این زمینه افراط و تفریط و ناهماهنگی بین دستگاه‌های مختلف دیده می‌شود، و اگر و اگر، علت اصلی آن را باید در عدم شناخت صحیح حجاب و مقتضیات آن از نظر قرآن دانست. لذا اولین و ضروری‌ترین گام در ترویج حجاب و دفاع از آن، شناختن و شناساندن صحیح آن است.

 

 

 

مولف: عباس فتحی

سال و نوبت چاپ : اول / 1393

قیمت : 150000 ریال

برای سفارش این کتاب تماس حاصل نمایید 

در حال حاضر این کتاب در انبار موجود نمی باشد .