یوگا برای افسردگی و اضصراب

قیمت : 100000 ریال

 

به هم پيوسته بودن ذهن انسان و جسم وي يك تجربه‌ي عادي براي بشر است. هر گونه اختلال در يكي از اين دو ديگري را تحت تاثير قرار مي‌دهد. نگراني‌هاي ذهني منجر به مشكلات فيزيولوژيكي مي‌گردد و ناراحتي‌هاي جسمي بر ذهن تاثير مي‌گذارد. يوگا و آيورودا، دو علم باستاني هندي ساليان پيش اين همبستگي بين ذهن و جسم را
تشخيص داده‌اند.

علمي كه دقيقا با آيورودا ارتباط دارد، راجا يوگا و شاخه‌اي از آن به نام هاتايوگا است؛
تا حدي كه فلاسفه و روانشناسان غربي امروزه استرس‌هاي شديدي به جسم وارد كرده و ذهن را به عنوان محصول فرعي اين استرس مورد بررسي قرار مي‌دهند. با اين وجود علوم باستاني هندي همواره ذهن را مقدم بر مسايل فرض كرده و تمرينات خود را بر اين مقوله پايه‌گذاري كرده‌اند.

تمرينات يوگا مي‌تواند به روند بهبودي يك نوع مشخص از بيماري‌هاي روان‌تني كه براي مدت مديدي به وجود آمده‌اند، كمك كند؛ اما هيچ گونه تحقيق نظام يافته‌اي بر پايه‌ي استانداردهاي امروزي مورد پذيرش تحقيقات علمي در اين خصوص صورت نگرفته است بلكه فقط به اعتبار دانشگاه ویوکاناندا كه در ربع قرن گذشته تحقيقات نظام يافته اي در اين زمينه انجام داد و بسته‌هاي تمريني براي جسم و ذهن مناسب با بيماري‌هاي مختلف روان تني ارائه داد، مي‌باشد.

در زمينه يكي كردن اين نتايج و در قالب جزوه در آوردن آن‌ها، كه هر كدام به يك بيماري خاص اختصاص دارد احساس نياز شديدي مي‌شود.

 

 

مولفین : دكتر ر. ناگاراتنا، دكتر . ه. ر.  ناگندرا

مترجمین : علیرضا آقابابا، فریبا موسوی فرح بخش 

سال و نوبت چاپ : اول / 1394

قیمت : 100000 ریال

برای سفارش این کتاب تماس حاصل نمایید 

در حال حاضر این کتاب در انبار موجود نمی باشد .