روانپزشکی و روانشناسی ایـدز

قیمت : 200000 ریال

 

سال 1996 بود که دست نوشته نخستین نسخه از این کتاب آموزشی، که زیر نظر وزارت بهداشت کانادا و انجمن روانشناسی کانادا تهيه شد، در حال تکمیل بود. بسیاری از درمانگرهایی که از افراد مبتلا به HIV مراقبت مي‌کردند داشتند روحیه‌شان را از دست مي‌دادند. مهارکننده‌های نوکلیوزید ریورس ترانس کریپتاز (NRTIs)، تنها داروی ضد رترو ویروس‌های موجود در بازار آن زمان، تاثیر معنی‌داری روی مرگ و میر نداشتند و شواهدی دال بر ایجاد مقاومت به این داروها مشاهده می‌شد.

سپس، یک گروه دوم از داروهای ضد رترو ویروس‌ها به نام مهارکننده‌هاي پروتیاز (PIs) تولید شدند. کارآزمایی‌هاي بالینی آغاز شدند و در کنفرانس جهانی ایدز در ونکوور کانادا (1997) مشخص شد که به نقطه عطفی رسیده‌ایم. داروهای ضد رترو ویروس مختلف وقتی با هم استفاده مي‌شدند تاثیر معنی‌داری در کاهش مرگ و میر در مبتلایان به HIV داشتند (شکل 1). از نظر بالینی، نتایج شگفت‌آور بود. اتاق انتظار درمانگاه‌هاي HIV پر از صحنه‌هاي شگفت‌آور شده بود. بیمارانی که در شرف مرگ بودند شروع کردند به وزن‌گیری و افزایش بنیه. هیجانی بین بیماران و پزشکان دیده مي‌شد.

روانشناسان هم هیجان‌زده شده بودند. به نظر مي‌آمد که بار روانشناسی و اعصاب و روان ناشی از این عفونت به میزان قابل توجهی کاهش یافته بود. بیش از ده سال از آن دوران مي‌گذرد و مشخص شده که نیاز به مراقبت روانشناسی چندان کاهش نیافته است. با افزایش طول عمر بیماران، مشکلات روانی بیماران تاثیر منفی روی کیفیت زندگی آنها مي‌گذارد.

 

 

 

مولف: کنت سیترون، ماری- سی برولت، الکساندر بکت

مترجمین: دکتر خدابخش احمدی، دکتر مجید رضازاده، دکتر حمیدرضا توانگر

سال و نوبت چاپ : اول / 1393

قیمت : 200000 ریال

برای سفارش این کتاب تماس حاصل نمایید