راهی نو به سوی برنامه درسی یادگیرنده محور

قیمت : 1/200/000 ریال

 

ارزش و جایگاه علم و دانش‌اندوزی در اسلام تا آن پایه است که خداوند کریم در قرآن مجید، ابلاغ رسالت رسول خود را برای هدایت بشریت، به اقرأ آغاز نمود.

هدایت بشر، تکامل، سعادت و تقرب به ذات اقدس الهی در گرو کسب معرفت و تحصیل علم و دانش است، علمی که به تعبیر استاد شهید مطهری، زیبایی عقل است و انسان خداجوی، معبود خود را در آن می‌یابد.

اندیشمندان و صاحب‌نظران برای مفاهیم چهار جنبه؛ معنای لغوی و اصطلاحی، ماهیت یا ذات، ویژگی‌ها یا خصوصیات و کاربرد یا کارکرد را بیان کرده‌اند. بنابراین، در این اثر تلاش بر این است با بهره‌گیری از الگوی ذهنی ابتدا تعریف مطلوب از هر مفهومی به‌طور دقیق و خالی از ابهام، آشکار شود و سپس موارد پیرامون آن، به مخاطبین منتقل گردد.

ضرورت و اهمیت آموزش یادگیرنده‌محور، مفاهیم، تعاریف، ایدئولوژی‌ها و مراحل الگو‌پردازی برنامۀ درسی در فصل اول بیان شده است. برنامه درسی در آموزش عالی با مولفه های: الگوها، طبقه بندی، سطوح، کیفیت، ارزشیابی،معیار، شاخص، نظام و نیازسنجی یادگیرندگان در فصل دوم جمع آوری شده است. عناصر ده‌گانه برنامه درسی، موشکافانه با عناصر: فلسفه یادگیری، هدف، محتوا، راهبرد تدریس، ارزشیابی، فعالیت یادگیری، گروه‌بندی، منابع، زمان و مکان در فصل سوم پرداخته شده است. مبانی و گستره نیازسنجی آموزشی، موشکافانه با مولفه های: جایگاه، طبقه بندی، الگوها، فنون استخراج داده و کدبندی، روش، صحت و استحکام داده ها در فصل چهارم پرداخته شده است و در پایان فصل پنجم مربوط به تحلیل و بحث می‌باشد.

از اساتید گرامی، دانشجویان عزیز، فرهیختگان، اهل نقد و نظر، تقاضا داریم با ارائه نظرات و پیشنهادات خود، ما را در غنای محتوا یاری فرمایند.

 

 

 

مولفین: دکتر ابوالفضل خوشی، دکتر محمد رئیس زاده، دکتر جمال اخوان مقدم، دکتر محمد محمدیان

سال و نوبت چاپ : اول / 1400

تعداد صفحات: 412

قیمت : 1/200/000 ریال

برای سفارش این کتاب تماس حاصل نمایید 


 
 
 

نمادها