بیستمین کنگره اپتومتری خراسان

 

پیام رئیس کنگره

آقای دکتر عباس عظیمی

همکاران، اساتید و دانشجویان پرتلاش اپتومتری

با سلام و آرزوی موفقیت، در آستانه برگزاری بیستمین همایش انجمن اپتومتری خراسان هستیم و با شوق و اشتیاق فراوان منتظر دیدار شما می باشیم.

همچنانکه مستحضر هستید، موضوع محوری این همایش "اپتومتری افراد مسن "می باشد که از اهمیت زیادی برخوردار است. گرچه در دهه های اخیر رشد قابل توجهی در ادبیات علمی مربوط به سلامت چشم و بینائی افراد مسن حاصل گردیده است، اما به دلیل افزایش روز افزون جمعیت آنان در جهان و خصوصا در ایران و اینکه درصد قابل توجهی به دلیل مشکلات مالی، شرایط جغرافیایی و نبود امکانات لازم، قادر به انجام معاینات دوره ای خود نمی باشند و در نتیجه اختلالاتی همچون عیوب انکساری، بیماری های چشمی مانند آب مروارید، آب سیاه و غیره کشف نمی شود و این امر خود باعث بوجود آمدن عوارض جبران ناپذیری در این مقطع حساس زندگی می گردد. بر همکاران اپتومتریست و چشم پزشکان که همواره در حال خدمت رسانی به آحاد مردم خصوصا افراد مسن می باشند فرض است که تلاش خود در این زمینه را مضاعف نمایند و با کیفیت عالی و استفاده از فن آوری های نوین حتی در دورترین نقاط کشور به این عزیزان خدمت رسانی بنمایند خدماتی که شهید بزرگوارمان اپتومتریست محمدرضا برادران روحانی با موفقیت تا آخرین لحظات زندگی پرثمر خود انجام داد. راه و یادش گرامی باد.

پیری فرایندی است طبیعی که در اثر آن تغییرات فیزیولوژی، سایکولوژی و اجتماعی در انسان به وجود می آید و مهم ترین چالش آن تطبیق پذیری این تغییرات با خود می باشد.  ما به عنوان اپتومتریست باید به آنان کمک کنیم که در امر تطبیق پذیری بخصوص در حوزه چشم و بینایی موفق باشند. البته محققین، پژوهشگران و اساتیدی که در این همایش به عنوان سخنران و ارائه دهنده پوستر حضور خواهند داشت  بخوبی قادر خواهند بود این مسائل و سایر یافته های علمی اپتومتری را تبیین و ارائه فرمایند.

در خاتمه لازم می دانم از دبیر علمی، دبیر اجرایی، اعضای هیات مدیره و نیز ریاست محترم انجمن اپتومتری خراسان بخاطر قبول زحمات برگزاری همایش تشکر بنمایم.

 

 

نامه دعوت به کنگره

 


 
 
 

نمادها