پنجمین همایش بین المللی و سیزدهمین همایش سراسری بیوتکنولوژی

 
 پیام رئیس همایش
آقای دکتر جواد محمدی
 

اکنون که شعار "مهار تورم، رشد تولید" به عنوان یک نیاز اساسی توسط مقام معظم رهبری تبیین شده است، لازم است فناوران علوم زیستی که به حق دستاوردهای فناوری خود را در دهه های گذشته ارائه کرده اند و صاحبنظران داخل و خارج را به تحسین واداشته اند، برای تحقق اشتغال فارغ التحصیلان و تولید محصولات زیستی با توان بیشتری وارد میدان شوند و از زیرساخت هایی که در سال های گذشته برای این موضوع فراهم شده است، حداکثر استفاده را بنمایند. دستیابی به سه درصد از بازار جهانی زیست فناوری در افق چشم انداز سال 1404 یکی از هدف گذاری هاست که در سایه ‌ی این برنامه ریزی ها محقق خواهد شد. جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشوری درحال توسعه که در تلاش برای گذار به مرحله توسعه یافتگی است، در افق این سند با هدایت های رهبر اندیشمند و فرهیخته خود دستیابی به عرصه های نوین دانش زیست فناوری را مورد توجه قرار داده است تا به موازات سایر عرصه های دانش، پیشرفت های نوین را به کشور و جامعه علمی تقدیم نماید.

پنجمین همایش بین المللی و سیزدهمین همایش ملی بیوتکنولوژی را در شرایطی آغاز می کنیم که یکی از مهم ترین نیاز های کشور، حل مشکلات اقتصادی و معیشت مردم می باشد. از این رو توجه به علوم و فناوری های نوین همچون زیست فناوری می تواند گامی موثر در راستای بهبود شرایط موجود باشد. زیست فناوری به عنوان یکی از مهم ترین فناوری های قرن بیست و یکم و یکی از هفت فناوری کلیدی قرن حاضر در توسعه و تامین نیاز های بشر و امنیت   بهداشتی، اقتصادی و غذایی کشور نقش اساسی ایفا نموده است و در چند دهه اخیر در سرنوشت اقتصادی و اجتماعی جوامع زمینه ساز تغییرات جدی خواهد بود.

در این مجال، بر خود فرض می دانم از انجمن بیوتکنولوژی جمهوری اسلامی ایران، پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری، دانشگاه شهید بهشتی به عنوان متولیان همایش و حامیان آن به ویژه مراکز علمی، شرکت های تخصصی و کلیه ی عوامل علمی و اجرایی در برگزاری این گردهمایی بزرگ و تمامی شرکت کنندگان این همایش قدردانی نمایم. امیدوارم سه روز افتخار آمیزی که در کنار هم هستیم، آغازگر یک حرکت ارزشمند برای بالندگی و خدمت به ایران اسلامی، علم و جوامع انسانی باشیم.

 

 

 نامه دعوت به کنگره

 
 
 

نمادها